Incasari si plati

Previous Top Next


Contabilitate
Pe baza rapoartelor jurnalelor, a raportelor privind intrarilor si iesirilor de materiale, consumabile si inventar , precum si a centralizatoarelor, la sfarsit de luna se creeaza notele contabile.
Pentru inceput se configureaza nomenclatorul de conturi in functie de nevoi, dupa care se vor introduce sumele initiale creind o balanta pe luna anterioara.Creerea balantei complecteaza soldurile initiale ale balantei pe luna curenta. Sau se poate importa balanta, clientii, furnizorii, facturile restante si facturile ramase neincasate.
Consumurile, jurnale de TVA, jurnalele de intrari si iesiri sunt generate automat de catre program. Pe baza acestor date se editeaza balanta lunii curente. Dupa generarea balantei se pot obtine fisele sah si fisele de operatiuni diverse. Optional se mai poate obtine Registrul Jurnal si Balanta Audit - o balanta pe perioade stabilite de utilizator - anual, trimetrial, semetrial sau pe un interval specificat de utilizator.


Incasari si Plati
Se pot efectua inregistrarea incasarilor si platilor. Tot aici se face corelatia intre incasari sau plati si facturile din jurnalele de vanzari, cumparari, servicii sau delegatii. Pentru a se face corelatia este necesar ca sa existe corespondenta intre contul de creditare si cel de debitare.

graphic

Cumparator – daca exista o persoana care a efectuat achizitia.
Numarul documentului este generat de program. Acesta retine si explicatiile introduse, precum si numele cumparatorului. In cazul compensarilor se retine contul, numarul ordinului si valoarea.

graphic
Corespondenta intre facturi si plati sau incasari , compensari, precum si cotarea se face in pasul doi. Coloanele ce urmeaza a fi modificate au o culoare diferita. Se trec conturile de credit si de debit precum si valoarea neimpozabila, daca exista.
In cazul operatiunilor prin banca se trece si contul bancar.
In cazul in care nu regasim o factura sau nu este cotata corespunzator in nomenclatorul de facturi furnizori sau cumparatori se poate cere o verificare a facturilor furnizori sau clienti pe luna pe care se face corelatia prin optiunea de meniu sau butonul rapid de verificare facturi.

graphic
Imaginea indicata de mouse este iconul butonului care face verificarea facturilor clientilor sau furnizorilor. Programul pune la dispozitie doua ferestre cu detalii privind facturile clientilor sau furnizorilor detaliind platilor sau incasarilor efectuate.